fbpx

Nyheder2025-01-15T12:50:37+02:00

Nyheder

Bencke & Partners lægger løbende nyheder, artikler, videoer mm. op på denne side, der kan have interesse for vores kunder og kandidater. Du kan også følge os på LinkedIn og Facebook.

Nytårskur 2025

Sikke en fantastisk start på det nye år! Torsdag d. 16. januar havde vi fornøjelsen af at afholde Bencke & Partners årlige nytårskur, og det var en aften eftermiddag fuld af inspiration og fællesskab. Vi benyttede lejligheden til at se tilbage på og takke for nogle af de store milepæle fra det forgangne år – takket være vores stærke samarbejdspartnere og trofaste kunder. Samtidig delte vi vores vision og ambitiøse mål for 2025, som vi glæder os til at [...]

24. januar 2025|

Flere skifter job efter en ferie

Ferie betyder afslapning, refleksion og fornyet energi. Men for rigtig mange er det også en tid, hvor tanker om jobskifte begynder at spire. Undersøgelser peger på en stigende tendens til, at flere gør sig overvejelser om at skifte job under og efter ferierne, og antallet af opsigelser ser en markant stigning i disse perioder. Ferier giver medarbejderne tid væk fra dagligdagens stress og arbejdsopgaver, hvilket ofte fører til dybere refleksioner over deres nuværende jobtilfredshed og karriereveje, og om det [...]

17. januar 2025|

Er du klar til det nye EU-direktiv om løngennemsigtighed?

I foråret 2023 vedtog EU et nyt direktiv, der skal styrke princippet om lige løn for mænd og kvinder. De nye regler skal implementeres i dansk ret senest i juni 2026 og medfølger ændringer i virksomheders lønrapporteringer og løngennemsigtighed ved nyansættelser. Det betyder direktivet i hovedtræk: 1. Lønstrukturer  Virksomheder skal kunne inddele deres stillinger i grupper af kategorier, der udfører ensartet arbejde eller arbejde af tilsvarende værdi. Desuden skal de udarbejde beskrivelser af de objektive og kønsneutrale kriterier samt [...]

25. november 2024|

Dit jobopslag er kandidatens vindue ind til virksomheden

Kan du have mange bolde i luften? Trives du i et dynamisk arbejdsmiljø med højt til loftet? Leder du efter et spændende job med masser af udviklingsmuligheder? Vi kender alle sammen de slidte floskler, der ofte bliver brugt i jobopslag. Men giver de egentlig overhovedet kandidaten lyst til at søge jobbet? Jobannoncen er meget mere end bare et opslag, der skal indfange en ny medarbejder. Den er et blikfang og kan potentielt være kandidatens første møde med virksomheden, så den [...]

18. november 2024|

Vi søger nye lejere til vores kontorfællesskab lige overfor Marmorkirken.

Er I på udkig efter en inspirerende arbejdsplads i hjertet af København? Vi tilbyder nu 6 kontorpladser i et lyst, moderne og socialt kontorfællesskab lige overfor Marmorkirken. Lejemålet: Central beliggenhed lige overfor Marmorkirken med nem adgang til offentlig transport Pris: 3.750 kr. pr. plads pr. måned ekskl. moms Adgang til printer og mødelokaler Frisk frugt, kaffe, te og lækkerier leveret fra nemlig.com hver uge Fælles køkken og hyggelige loungeområder Piccoline som bl.a. sørger for gæstemodtagelse og rene mødelokaler Masser [...]

15. november 2024|

Lysten til at skifte job stiger i ferien!

Ferie betyder afslapning, refleksion og fornyet energi. Men for rigtig mange er det også en tid, hvor tanker om jobskifte begynder at spire. Undersøgelser peger på en stigende tendens til, at flere gør sig overvejelser om at skifte job under og efter ferierne, og antallet af opsigelser ser en markant stigning i disse perioder. Ferier giver medarbejderne tid væk fra dagligdagens stress og arbejdsopgaver, hvilket ofte fører til dybere refleksioner over deres nuværende jobtilfredshed og karriereveje, og om det [...]

4. juli 2024|

Ny lov: Tidsregistrering på arbejdspladsen

1. juli 2024 træder en ny EU-lov vedr. tidsregistrering på arbejdspladser i kraft. Denne lov omfatter, at arbejdsgiveren har pligt til at registrere medarbejderes arbejdstid hver dag, med formålet om at sikre maksimal ugentlig arbejdstid, daglig og ugentlig hviletid og ultimativt at beskytte medarbejderen for overarbejde og overdrevet arbejdspres. Ifølge lovens paragraf 4b skal arbejdsgiveren indføre et pålideligt og tilgængeligt arbejdsregistreringssystem, der muliggør måling af den daglige arbejdstid for hver af de pågældende lønmodtagere. Hertil angiver paragraf 4b stk. [...]

10. maj 2024|

Skil dig ud med dit CV: 6 gode tips til dit CV-layout, så du for alvor tiltrækker rekruttererens opmærksomhed

Når vi søger nye jobmuligheder i det konkurrenceprægede jobmarked, er det essentielt at skille sig ud fra mængden. Det er instinktivt at fremhæve alle de helt fantastiske og unikke kompetencer, vi besidder, så rekruttereren lægger mærke til lige præcis os, og ikke den konkurrerende kandidat. Når vi udarbejder vores CV’er er der derfor ofte tendens til, at CV’et overfyldes med et hav af oplysninger, der skal fremme hvorfor vi netop er den rigtige kandidat. Dette kan på negativt vis [...]

7. marts 2024|

Skiftende prioriteter på arbejdspladsen blandt økonomiuddannede

Prioriteringer blandt økonomiuddannede skifter; fleksibilitet og work-life-balance er nu blevet topprioriteter, når økonomikandidater vælger arbejdsplads, viser undersøgelser. I en verden præget af konstante forandringer er det afgørende at følge med i hvordan arbejdsmarkedet udvikler sig, især når det kommer til økonomi- og finanssektoren. I de senere år er der opstået betydelige ændringer i, hvad fagfolk inden for dette felt vægter højest, når de søger nye jobmuligheder. En nylig undersøgelse har afsløret en markant ændring i prioriteringerne for økonomiuddannede, når [...]

8. februar 2024|

Teamets reaktion på en medarbejders fratræden: Dynamikker i fokus

En medarbejders fratræden kan påvirke virksomheden i høj grad, og i en akutsituation kan det initiale instinkt være at allokere ansvaret så bekvemmeligt som muligt. Dette kan resultere i hårdere pres på blivende medarbejdere, og til tider allokering af opgaver til medarbejdere der ikke besidder de fornødne kompetencer, hvilket i sidste ende kan påvirke kvaliteten af virksomhedens leverance. Konsekvenserne er væsentlige - fra den overtagne arbejdsbyrde til de nødvendige omstruktureringer, er de klassiske udfordringer tydelige.   Men hvad med [...]

3. januar 2024|

ESG-rapportering: Er din virksomhed forberedt?

Er din virksomhed rustet med de rette menneskelige ressourcer, når kravene om ESG-rapportering bliver en fast del af din virksomheds drift? Fra 2024 træder det nye CSR-direktiv i kraft, og medfører krav om rapportering af ESG; Environmental, social og governance, hvilket essentielt set omfatter rapportering af miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige forhold i virksomheder. Forordningen om ESG-rapportering kræver, at store virksomheder i EU skal rapportere data vedr. de risici og aktiviteter der er- og foretages i virksomheden relateret til klima, [...]

7. november 2023|

Din jobsøgning med ChatGPT: 6 Do’s & Don’ts

Er det egentlig en god idé at bruge ChatGPT i forbindelse med sin jobsøgning? Fremgangen af ChatGPT har belyst en masse fordele ved brug - helt bestemt også i det konstant udviklende og dynamiske erhvervsliv. ChatGPT kan ved korrekt brug hjælpe den jobsøgende med at udskille sig på et konkurrencepræget marked, hvilket er væsentligt når man skal lande drømmejobbet. Den øgede brug af ChatGPT, specielt i erhvervslivet, har til gengæld også rejst en del problemstillinger, bl.a. hvorvidt ChatGPT er [...]

21. september 2023|

Opnå fuldt potentiale med dit team: 6 tegn på at din virksomhed bør overveje en headhunter til din næste ansættelse

Står du som virksomhed overfor en omfangsrig rekrutteringsproces, har fortrolige ansættelsesbehov eller har kontinuerligt svært ved at finde de helt passende medarbejdere til dit team? Måske det er på tide, at din virksomhed overvejer at benytte eksterne rekrutteringsspecialister til din næste ansættelse. Fejlrekrutteringer kan hurtigt blive dyre - både økonomisk og tidsmæssigt - og kan i høj grad gå ud over det interne miljø i virksomheden. Valget om at benytte en headhunter tilknyttet et eksternt rekrutteringsbureau til din næste [...]

18. august 2023|

Har du tiden?

De bedste talenter, er svære at få fingrene i; lidt som kolde is på en varm sommerdag – alle står i kø og vil have dem, og der går ikke længe før de er afsat til enten højre eller venstre. Som leder kan det føles som om, at der sommetider ikke er tilstrækkeligt med timer i døgnet, og en rekruttering af en ny medarbejder kan være helt uoverskuelig at finde tid til. Det kan være en udfordring at finde [...]

27. juli 2023|

Åbenhed og transparens i ledelse og rekruttering

Hvad er nøglen til motivation og engagement på arbejdspladsen? Hvis du spørger os, er nøglen sammensvøbt af åbenhed og transparens. Både succesfuld ledelse og en succesfuld rekruttering er afgørende faktorer for virksomhedens vækst. For ledelse betyder åbenhed, at der frit kan kommunikeres på en givende og konstruktiv måde, der i sidste ende vil gavne effektiviteten hos den enkelte. En transparent tilgang til arbejdslivet betyder derfor, at man kommer længst med ærlighed, selvom budskabet kan være vanskeligt at levere. Ærlighed [...]

3. juli 2023|

Fra Human Resources til Human Relations

Hvad tænker du, når du hører HR? Human Resources eller Human Relations? Hvad er forskellen, og ændrer faget sig i takt med diskursen og samfundets forandring? Man kan argumentere for, at HR både nu og fremover handler om stærke relationer - for jo bedre teamdynamik, desto stærkere bliver arbejdspladsen og virksomheden. En række af de store tendenser i samfundet hviler på de relationer, vi har med andre. Vores relationer og indbyrdes forbundethed er et vilkår; vores Human Relations. De [...]

22. juni 2023|

Hvad betyder AI for rekrutteringsbranchen?

… Det har vi gjort os lidt tanker om 💡 👉 Det kan hjælpe arbejdsgiverne med at automatiserer rekrutteringsprocessen ved at anvende AI, således at de bedste og mest lovende kandidater til stillingen nemt kan identificeres. På den måde bliver der sprunget et led over i den menneskelige proces. 👉 AI-baserede løsninger kan hjælpe med at indsamle flere data og således også vurdere erfaring og kompetencer hos kandidater. Derfor kan kunstig intelligens i fremtiden fungere som en effektiv arbejdspartner for HR-medarbejderen, der [...]

8. maj 2023|

Hvordan ser rekrutteringsbranchen ud om 10 år?

Hvor bevæger vi os hen, når vi ser på fremtidens rekruttering, onboarding og fastholdelse? Rekruttering af medarbejdere er en af de vigtigste opgaver i HR. Det er nemlig her, at virksomhedens fremtid skabes i takt med at de rette medarbejdere ansættes og sammensættes i teamdynamikker, der til sammen udgør virksomheden. Rekruttering går dog ofte galt, på trods af det store ansvar HR har og i forhold til at være ledelsens strategiske samarbejdspartner ved at dyrke de kompetencer, der efterlever strategien. [...]

24. april 2023|

7 håndgribelige måder at forblive motiveret på arbejdet – også mandag morgen!

Er der lidt for langt til weekenden, når dit vækkeur ringer mandag morgen? Det er ganske almindeligt at miste motivationen nogle gange. For visse mennesker er det en enkelt opgave at vedligeholde motivationen og forblive fokuseret på arbejdet. For andre kan det være en anden historie, der involverer en svær kamp for at beholde og opnå motivation. Der er mange arbejdsdage på et år - faktisk foregår langt størstedelen af dagene på arbejdspladsen. Derfor skal dagene helst bruges på [...]

27. marts 2023|

Hvor vigtig er humor på jobbet?

Arbejdsglæde er tæt på altafgørende for et godt sammenhold blandt kollegaer på arbejdspladsen, og ikke nok med det, så øger humor også selvværdsfølelsen og bidrager til den generelle trivsel hos den enkelte. Humor kan føre mange positive ting med sig på arbejdspladsen. Mange undersøgelser indikerer at ansatte mener, at et sjovt arbejdsmiljø vil gøre dem mere produktive. Andre undersøgelser indikerer en tendens til, at humor forhindrer udbrændthed. Humor som kommunikationsværktøj kan altså medvirke til at forhindre udbrændthed og samtidig [...]

20. februar 2023|

Rekruttering og headhunting: forskelle og fordele

Rekruttering dækker over disciplinen, der beskæftiger sig med tiltrækning og udvælgelse af medarbejdere til en virksomhed eller organisation. Det er igennem rekruttering, at man sikrer fremtidens arbejdskraft til morgendagens opgaver. Men selv for den bedste ledelse kan det være en udfordring at spå om fremtidige rekrutteringsbehov - for hvor er virksomheden om to eller fem år? Headhunting er en specialiseret rekrutteringsydelse, der benyttes af virksomheder og organisationer, som ønsker at indlede en neutral og diskret søgning i jagten på [...]

30. januar 2023|

Hvorfor ender så mange rekrutteringer som fejlansættelser?

Rekruttering handler om at tiltrække og udvælge de rette kandidater til stillinger i virksomheder eller organisationer. De rigtige medarbejdere udgør grundlaget for en succesfuld virksomhed, fordi mennesker bidrager til den samlede drift og vækst. Derfor er det vigtigt at undgå fejlansættelser, da det kan blive en dyr affære med mange omkostninger. En vellykket rekrutteringsproces er en portal til medgang Omdrejningspunktet for at rekruttere nye medarbejdere ligger i rekrutteringsprocessen, hvor der typisk indgår nogle forskellige faser, der har [...]

9. januar 2023|

Arbejdspladsens curriculum

Læring og professionel udvikling hos det enkelte menneske er et spændende organisatorisk område at dykke ned i - specielt når man ser på arbejdspladsen som læringsarena, hvor færdigheder kan tilegnes. Der udspiller sig både formel og uformel læring på arbejdspladser, og denne læring anses for at være en faktor, der både kan styrke og udvikle arbejdspladsen og medarbejderne der indgår heri. Formelle og uformelle læringsarenaer bygger på forestillingen om, at viden ikke er en færdigudviklet evne, som tillæres på [...]

20. december 2022|

Hvornår og hvorfor bør man benytte konsulentudlejning og interimløsninger?

Bencke & Partners har åbnet op for et nyt forretningsområde. Vi håber, at I vil tage godt imod Bencke & Partners Interim Finance Management, hvor vi står klar til at hjælpe med midlertidige stillinger. Det bliver mere og mere populært for virksomheder, der ønsker at udvikle deres organisation og forretning, at ansætte en erfaren konsulent eller specialist midlertidigt. I takt med digitalisering, ændringer i samfundet og udvikling i forretningen, stiger behovet også, hvorfor interimløsninger sikrer at virksomheder kan hvile [...]

14. november 2022|

Trivsel på tværs af det private og professionelle menneske

Vi har nok alle hørt om trivselsundersøgelser i forbindelse med arbejdspladser. Men burde vi i virkeligheden også høre om trivselsundersøgelser af livet som helhed - både i professionelt og privat anliggende? Der er imidlertid mange gode grunde til at overveje begge former for undersøgelse for at opretholde og sikre trivsel. Ikke desto mindre fordi, at tiden med stigende elpriser, klimakatestrofe og krig i Europa ikke kan undgå at påvirke os på den ene eller anden måde. Begrebet trivsel [...]

21. september 2022|

Den globale mangel på arbejdskraft

Flere og flere virksomheder mangler medarbejdere, hvilket påvirker udvikling og produktion. Der er global mangel på arbejdskraft, men hvorfor? I høj grad fordi, at erhvervslivet i Danmark balancerer mellem mangel på medarbejdere og kvalificerede kandidater, samt en mindsket efterspørgsel. Mange virksomheder er urolige overfor manglen på arbejdskraft, sparsommelige forbrugere og højere skatter. Dét er udfordringer hele verden stadig navigerer rundt i, efter markederne langsomt kommer tilbage og stabilisere sig, efter corona-pandemien. Undersøgelser viser, at der vil være en anslået mangel på 85 millioner arbejdstagere [...]

12. september 2022|

Inklusion og diversitet på arbejdspladsen

I en tid hvor København bades i fest og regnbuefarver, i forbindelse med Copenhagen Pride Week 2022, er det oplagt at tale om frihed og diversitet mennesker imellem - også i et arbejdsmæssigt henseende. Mangfoldighed er vigtigt, fordi det blandt andet gør os langt mere fordomsfrie. Ny forskning afslører, at stor forskelligartethed blandt kollegaer medvirker til social samhørighed og trivsel i teams. Diversitet er derfor et vigtigt element at have med i en rekrutteringsproces, da mangfoldighed på arbejdspladsen kan fremme [...]

25. august 2022|

Bevidst om ubevidst bias i rekruttering

Når en rekrutteringsproces går i gang, er ønsket at udvælge og ansætte den bedst mulige kandidat til stillingen. Beslutninger baseres på objektive fakta, såsom kandidaternes faglighed og tidligere erfaring. Men er dette scenarie i virkeligheden noget vi blot tror, vi gør? Kan virkeligheden se anderledes ud? Mennesker er ubevidst styret af forskellige variable, der gør, at vi er ude af stand til at bedømme neutralt. Dette kaldes bias, og når bias i stor grad har indflydelse på vores hverdag, indgår [...]

3. august 2022|

Fremtidens HR

Arbejdslivets eksistens som vi kender det ændres hele tiden, og det kan være svært at nå frem til det rette sted, uden en guide, GPS eller vejviser. HR skal sørge for, og har den fornemmeste opgave i, at mennesker trives i trygge rammer, som ikke nødvendigvis er velkendte - det er nemlig tid til fornyelse. Udvikling og innovation er i dag en naturlig del af den moderne organisations DNA, hvilket afspejler virksomhedernes behov for at holde sig relevante og værdiskabende midt [...]

13. juli 2022|

Hvad sker der i en blind rekruttering, når alder, etnicitet og køn slettes?

Hvad er en blind rekruttering? Mens samfundet har været igennem det man kan kalde for en rutsjebanetur i debatten om kønsidentitet, mangfoldighed og ligestilling, er bevidstheden om den forudindtagethed, vi alle bærer rundt på, blevet en stadig større del af samtalen i virksomheder og indenfor rekrutteringsbranchen. Blind rekruttering, også kaldet ’blind recruitment’, er et nyt koncept og et alternativt, hvor kandidater i en ansøgningsproces behandles anonymt, hvor alt andet end kompetencer og erfaringer lægges til side. De mest anvendte personlige oplysninger [...]

24. maj 2022|

Arbejdsmarkedet fortsætter i højt tempo

Ledigheden falder Ledigheden falder fortsat, samtidig med at der slås flere stillinger op end normalt. Desuden, ifølge tal fra Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering, er antallet af tilmeldte ledige på Jobnet etc., fortsat faldende. Tallene viser blandt andet at ledigheden er faldet fra 99.073 d. 6. marts 2022, til 97.413 d. 13. marts 2022. I samme tidsperiode var der 35.669 ledige job, hvilket er dobbelt så mange som det normale antal. De seneste tal beretter om et yderligere fald. Tallet [...]

12. maj 2022|

Ny lov – Forbud mod at spørge til ansøgers alder

I forlængelse af trepartsaftalen, som blev vedtaget af Folketinget d. 22. marts 2022, træder en ny lov i kraft d. 1. juli 2022. Den nye lov omhandler, at man ikke længere må spørge og indhente oplysninger om jobansøgeres alder i forbindelse med jobansøgning. Lovforslaget skal blandt andet være med til at forhindre, at virksomheder fravælger ledige seniorer på grund af alder, når de søger job. Beskæftigelsesminister Peter Hummelgaard siger: "Vi skal gøre, hvad vi kan for at undgå, at seniorer føler [...]

26. april 2022|

Bencke & Partners byder velkommen til ny medarbejder

Byd velkommen til Thea Munch, som i midt marts startede som studentermedhjælper i Bencke & Partners. Thea skal primært varetage den digitale tilstedeværelse og være ansvarlig for markedsføringen hos Bencke & Partners. Til dagligt læser Thea en kandidat i uddannelsesvidenskab på Aarhus Universitet i København. Derudover er hun forperson i Ungdommens Røde Kors, i projektet Studerende Fanger, hvor hun og mange andre frivillige hjælper indsatte i danske fængsler med at læse og uddanne sig under og efter afsoning. Vi er glade for [...]

1. april 2022|

Bencke & Partners bag kulisserne

I går havde kontoret besøg af både makeup artist og fotograf. Bettina Züberlein, som er freelance makeup artist hos blandt andet Nordisk Film, var på besøg, og stod for dagens styling. Hun tryllede og gjorde et godt arbejde i forhold til at forberede os på både foto og videooptagelser. Fotograf-teamet bestod af fotograf Ditte Capion og studenter fotograf Emil Asmussen fra Artvaerk studio, som er en kreativ foto- og video produktion på Nørrebro. De var begge meget professionelle i deres tilgang til [...]

31. marts 2022|

Bryd den negative rekrutteringscyklus

De negative konsekvenser, ved rekrutteringsudfordringer i virksomheder, er måske større end du lige tror 👇Det har stort set aldrig været vanskeligere for virksomheder at tiltrække kvalificerede kandidater:Antallet af ledige stillinger er på et rekordhøjt niveau.31% af virksomhedernes rekrutteringsforsøg, det seneste halve år, var forgæves.Problemet med ikke at kunne tiltrække den nødvendige arbejdskraft er stort nok i sig selv, men derudover påvirker det også de nuværende medarbejdere negativt:49% beskæftigede danskere oplever i øjeblikket, at der er rekrutteringsudfordringer på arbejdspladsen.For 60% af [...]

16. december 2021|

Kampen om kvalificerede medarbejdere

Vi er vant til, at det er virksomheder, der giver afslag, når en potentiel kandidat har været til jobsamtale. Nu er situation dog en smule anderledes og flere virksomheder oplever, at det i stedet er dem, der bliver valgt fra. Der er stor kamp blandt virksomheder om at sikre sig den bedste kandidat. Selvom vi gik ind i 2021 med nye nedlukninger og restriktioner tyder alt på, at vi kommer til at opleve en genoplivet økonomi og et [...]

27. oktober 2021|

Bencke & Partners har fået vokseværk

Bencke & Partners har fået vokseværk 🌱 Derfor er vi meget glade for at kunne byde Halah Al Wandi Nielsen velkommen 🤝 Halah skal støtte op om vores rekrutteringsproces med fokus på search og screening, så vi fortsat kan præsentere de bedste kandidater, til de virksomheder vi arbejder med ✅ Velkommen til 😊 Bencke & Partners er en rekrutterings- og searchvirksomhed med mere end 17 års erfaring indenfor servicering af HR-ydelser til danske og internationale virksomheder. Vi specialiserer os i rekruttering og headhunting [...]

4. august 2021|

Er dine medarbejdere engagerede?

Næsten 9 ud af 10 er uengagerede i deres arbejde 🥱 Uengagerede medarbejdere har en overordnet negativ effekt på arbejdspladsen ❌ Engagerede medarbejdere er entusiastiske, involverede og hjælper med at styrke arbejdspladsen og virksomheden ✅ Medarbejderengagement er et vigtigt fokusområde, for enhver virksomhed, da det medfører mange fordele som bl.a. højere produktivitet, profitabilitet og fastholdelse af de ansatte 📈 Hos Bencke & Partners er vores rekrutteringsproces tilpasset til at tiltrække medarbejdere, med et godt udgangspunkt for højt medarbejderengagement. Det foregår [...]

29. juli 2021|

Velkommen til Bencke & Partners nye lokation!

Efter snart fem år på Christianshavn, har vi valgt at flytte til nye og lækre lokaler, hvor vi i højere grad har mulighed for vækst og ekspansion, omgivet af gode mennesker. Vores nye lokaler finder du overfor den enestående smukke Marmorkirke på Store Kongensgade 81A. Vi glæder os meget til at kunne byde alle vores kunder og kandidater hjertelig velkommen! Bencke & Partners er en rekrutterings- og searchvirksomhed med mere end 17 års erfaring indenfor servicering af HR-ydelser til danske [...]

15. juli 2021|

Er hjemmearbejde kommet for at blive?

Danmark er så småt ved at åbne op igen, efter COVID-19 pandemien meldte sin ankomst i begyndelsen af 2020. Siden da har mange danskere stiftet bekendskab med hjemmearbejde, men nu er det endelig ved at være tid til at vende tilbage til sin vante arbejdsplads, de søde kollegaer og den dejlige kantinemad  - eller er det? Mange danskere oplevede i 2020, hvordan det var lige pludselig at skulle arbejde hjemmefra. Nu begynder mange at have muligheden for at [...]

10. juni 2021|

Toyotas gentagne succes med Bencke & Partners

Bencke & Partners har gennem flere omgange hjulpet Toyota Danmark med rekrutteringsprocessen, når de har skulle bruge nye medarbejdere. Gennem et godt samarbejde er det lykkedes at finde de helt rette kandidater til Toyota. Martin Tørnes, CFO hos Toyota Danmark, udtaler: "Bencke & Partners har assisteret mig to gange og begge gange med stor succes. De formår at gennemføre processen yderst professionelt, så man som kunde kan føle sig velforberedt i hele processen. Det er værd at bemærke, at de [...]

13. april 2021|

Hør om Rödl & Partners forløb med Bencke & Partners

Gode relationer og gode resultater går hånd i hånd. Når vi rekrutterer, for en virksomhed, er vores mål altid at finde den bedste kandidat, men for at det kan lade sig gøre, kræver det et godt sammenspil med virksomheden. Da Managing Partner Gitte Henckel, fra revisionsvirksomheden Rödl & Partner Denmark, stod for at skulle etablere en dansk afdeling, havde hun brug for at rekruttere nye medarbejdere. Derfor kontaktede hun Bencke & Partners for at få hjælp med rekrutteringen. En af dem, der [...]

6. april 2021|

Danmark skal være verdens bedste iværksætterland

"Danmark skal være verdens bedste iværksætterland" - Det er titlen på en ny rapport fra Dansk Erhverv, og det er noget vi, hos Bencke & Partners, støtter op omkring. Dansk Erhverv ønsker i samarbejde med et stærkt panel af iværksættere at styrke Danmark som iværksætterland. Derfor er de kommet med 28 forslag til, hvordan det skal gøres. Selvomen indstilling til iværksætteri i Danmark er positiv (mere end 80% af danskerne mener, at iværksætteri er en vigtigt del af det danske samfund), [...]

4. marts 2021|

Spiller jeres team ordentligt sammen?

Som virksomhed er det vigtigt altid at overveje om der er områder, hvor man kan forbedre de nuværende tilstande. En effektiv måde det kan gøres på er gennem person- og teamanalyser. Person- og teamanalyse af medarbejdere kan være med til at øge synergien og effektiviteten på arbejdspladsen. Hos Bencke & Partners arbejder vi med rekruttering og headhunting af de bedste kandidater og en af de vigtigste faktorer der gør, at vi kan finde de bedste medarbejdere til virksomheder, [...]

24. februar 2021|

Fejlrekruttering kan koste din virksomhed dyrt

”Hvorfor skal vi dog bruge et rekrutteringsbureau, når vi bare kan gå ud og finde en medarbejder selv og spare en masse penge?” Det er spørgsmålet mange virksomheder stiller sig selv, når det er tid til at skulle finde nye medarbejdere. På overfladen er det også et logisk spørgsmål, men i realiteten ender det ofte med at blive en dyrere og mere ressourcekrævende proces, når virksomheder selv vælger at stå for ansættelsen. I denne artikel ser vi nærmere på konsekvenserne [...]

18. februar 2021|

Preboarding

Hvorfor bruge penge og ressourcer på at tiltrække de helt rigtige medarbejdere, hvis du ikke kan fastholde dem… Virksomheder bruger ressourcer og uanede mængder af penge på at tiltrække de bedste medarbejdere til virksomheden. Efter et langt rekrutteringsforløb er ansættelseskontrakten underskrevet og alle er glade. Men så slutter engagementet desværre ofte. Der er typisk en hel måned til, at vedkommende skal starte, så alt er godt og virksomheden slipper speederen i kommunikationen med den nye medarbejder. Lige netop dette kan [...]

14. marts 2019|

Tydelighed og transparens i branchen

Tydelighed og transparens i branchen Som medlem af brancheforeningen Search Danmark forpligter Bencke & Partners sig til at blive evalueret af alle kunder, efter endt rekrutteringsopgave. Dette er et meget vigtigt værktøj for os og branchen generelt, til hele tiden at holde os skarpe, blive bedre og sikre at vores kunder er tilfredse. Det er samtidig også en måde at sikre det høje niveau hos alle branchemedlemmer. Vores kunder vurderer os på områder som; forståelse af virksomhed, [...]

26. februar 2019|

Kundereference fra Swedbank

Kundereference Vi har fået løst opgaven meget tilfredsstillende. Bencke & Partners blev valgt fremfor andre bureauer - ikke på grund af pris, men fordi oplæg var bedst og der blev udvist stor energi og entusiasme. Det levede de op til under hele processen. Rene Bendtsen – Privatkundechef  - Swedbank Læs alle referencer her

21. februar 2019|

Sådan skriver du et godt CV

Sådan skriver du et godt CV Et godt CV er væsentligt for at du kan sælge dig selv og dine kompetencer. Der er forskellige CV-præferencer, som varierer fra virksomhed til virksomhed. Men hvordan skriver du et CV, der får dig til samtale? Vi vil komme med nogle bud, som alle virksomheder generelt vægter højt, når de modtager og skal læse et CV: Først og fremmest skal det være overskueligt. Et læsevenligt layout hjælper læseren med hurtigt at danne [...]

4. februar 2019|

Fejlrekruttering

Fejlrekruttering Det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse, hvis man ansætter den forkerte kandidat. En fejlrekruttering er meget omkostningsfuld, da det ikke kun giver et økonomisk tab, men ofte også efterlader kollegaerne tilbage med større arbejdsbyrde, spildte ressourcer m.m. Nedenstående ses nogle af de poster, hvor det kan være omkostningsfuldt at ansætte den forkerte: Annoncering, screening, interviews, tests og vurdering. Oplæringsressourcer. Fald i produktivitet, værditilførsel og viden om jobbet. Tabte ressourcer ved fordeling af opgaver i forbindelse [...]

28. januar 2019|

Kundereference fra Plesner

Kundereference Det har været en fornøjelse at arbejde med Bencke & Partners. Det er første gang i min karriere, at jeg har søgt nye udfordringer via en rekrutteringsvirksomhed. Mit kendskab til selve processen og det kommende forløb var derfor begrænset. Bencke & Partners er en virksomhed med et stort engagement, professionel håndtering og en stærk personlig rådgivning. Min kontaktperson, Jette Flindt, har med stor omhu guidet mig igennem interviews og tests. Jeg blev stort set ’båret’ igennem [...]

13. februar 2018|

Gode råd til jobsamtalen

Gode råd til jobsamtalen Du er kommet gennem nåleøjet og bliver indkaldt til jobsamtale. Men hvad skal du egentlig forberede dig på? For mange kan det være meget overvældende at gå ind i et rum, hvor der sidder 1-3 personer, som skal måle og veje dig. Derfor er det en god idé at have forberedt sig mentalt inden. Hav styr på dig selv. Hvad har du skrevet i din ansøgning og hvad står i dit CV? Vær sikker [...]

7. februar 2018|

Kundereference fra TITAN Containers

Kundereference Bencke & Partners har i flere omgange hjulpet mig med forskellige rekrutteringsopgaver. Bencke & Partners har en unik evne til at sætte kunden i centrum og bruger en del tid på at både forstå virksomheden og de arbejdsopgaver kandidaten skal udføre. Hele rekrutteringsprocessen køres meget professionelt, og som kunde bliver man løbende holdt orienteret om processen. Som kunde giver det tryghed og garanti for korrekt rekruttering. Sevgyl Abdulovski - CFO - TITAN Containers A/S Læs [...]

3. februar 2018|

Reference fra en tilfreds kandidat

Kandidatreference Bencke & Partners headhuntede mig til intet mindre end drømmejobbet! En venlig og professionel uopfordret besked på LinkedIn, der førte til en spændende og positiv ansættelsesproces. Jeg følte de havde både mine og firmaets bedste interesser på sinde – og der blev tilmed fulgt op selv om det var under helligdagene i julen. Alt føltes rigtigt og kan sige uden tvivl, at jeg er havnet på den rigtige hylde. Et virkelig godt match, vel spottet af [...]

2. februar 2018|
Go to Top